Dnes intervaly 30 20 10

Trénuji na maraton | 1 komentář

bezecka-draha

Trénink na ovále

V neděli mě čeká další závod v rámci místní ligy a výkonnost poslední dobou lehce stagnuje, takže to chce trochu zpestřit trénink. Proto jsem se dnes rozhodla zařadit intervaly. Respektive už včera, ale nějak to nedopadlo skrz manžela a děti (jak jinak :D).

Můj samozvaný trenér-manžel mi doporučil systém intervalů 30 – 20 – 10. Více o nich zde. Ve zkratce to znamená, že 30 s běžíte naprosto volně, 20 s ve středně rychlém tempu a 10 s úplně naplno. Takto pětkrát za sebou, 2 minuty pauza a znovu pět opakování. Kdo by měl málo, může si přidat ještě jedno kolečko.

Údajně to má velmi dobrý vliv na výkonnost, resp. rychlost. Testovaní běžci se za 8 týdnů (při jednom až dvou těchto trénincích týdně) zlepšili o necelých 30 vteřin. To není k zahození. Třeba by se mi podařilo dát konečně pětku pod 25 minut :-).

No… tak jsem to zkusila. Moc intervalů jsem doteď neběhala, tak jsem byla zvědavá. Musím říct, že mi to fajně utíkalo, právě díky těm relativně krátkým úsekům. Je pravda, že jsem se zároveň soustředila na pilování techniky běhu, kterou mám pravděpodobně dosti neprofesionální :-/. Dala jsem si dvě kola s dvouminutovou pauzou mezi a na závěr výklus.

Pocity po tréninku byly super. Doma jsme s trenérem zkoukli jednotlivé intervaly vs. uběhnuté vzdálenosti. Vše bylo víceméně vyrovnané, jen druhý úsek bude potřeba trošku zrychlit. Zkusím tyto intervaly zařadit jednou týdně mezi výběhy a uvidíme na konci roku, jestli to bude mít nějaký účinek :-).

 

A co vy? Najdou se ve vašem běžeckém deníčku nějaké intervalové běhy? Nebo alespoň fartlek? Pochlubte se :-).

ČTĚTE TAKÉ:  Kde se vzala, tu se vzala, objevila se MARATONmama