Mitsubishi Outlander – medvěd, se kterým se nebudete bát do lesa

Vybavení | Žádné komentáře

Odjakživa mě (rychlá) auta baví a jízda v nich ještě víc. Jednu dobu jsem byla i velkým fanouškem Formule 1. Proto jsem byla nadšená, když mi byla nabídnuta spolupráce s firmou Kodecar. Konkrétně zapůjčení vozu Mitsubishi dle mého výběru na víkend!  Autíčko jsme vyvezli na výlet do Beskyd a vy si teď můžete přečíst jednu blond mamarecenzi na auto 😁.

maska outlander

Robustní maska Outlandera

 

ČTĚTE TAKÉ:  Garmin Vívoactive 3 recenze

Je pátek odpoledne a my si v Kodecar Opava vyzvedáváme naleštěné Mitsubishi Outlander s plnou nádrží a dychtivé hltat kilometry asfaltu. První jízdu jsem radši přenechala manželovi, jelikož jsem se trochu zalekla velikosti Outlandera. Původně jsme měli mít půjčený model v automatu (benzin). Ten byl ale den před naší výpůjčkou prodán, takže jsme dostali náhradu, která byla v manuálu (diesel). Nevadí. Nejsme žádný béčka, který neumí s manuálem :-). I když ta spojka zabírala zatraceně nízko 😁.

První jízda v Mitsubishi

Řízení jsem si převzala u výjezdu z Opavy směrem na Ostravu. První rozjezd – první úspěch – nechcíplo mi to 😁 (manžílkovi joo😁, ale pssst). A jedeme. Na spojku jsem si zvykla celkem rychle, ale co mi pořád přišlo divné, byl volant. Přišlo mi, že je na tak velké auto strašně malý, a že mám ruce moc u sebe. Za Ostravou už jsem to ale nevnímala. Další věc, na kterou jsem si musela zvykat, byl dieselový motor, který mi v uších strašně hučel (😁). Chvílemi jsem už nevěděla, kam mám přeřadit, aby ztichl, než mi došlo, že je to prostě jen typem motoru.

 IMG_20181125_185303_299 Jedemeeee[/caption]

Na rychlostní spojce mezi Opavou a Ostravou jsem si samozřejmě ráda sešlápla plyn trošku víc. Ve smlouvě o výpůjčce jsem se zavázala, že budu s autem dodržovat předpisy o silničním provozu, takže jsem samozřejmě nejela 2x rychleji, než povoluje zákon 😏. Jsem přeci hodná holka!

První dojmy z jízdy byly úžasné. Oproti naší Fabii má Mitsubishi neuvěřitelné zrychlení a vůbec nebylo znát, že jedeme… ehm… 90 km/hod. Nebo 130 km/hod na dálnici. No prostě jsem si to maximálně užívala a předjížděla jednoho hlemýždě za druhým

Do Ostravice, kde jsme měli zařízené ubytování, jsme dorazili až za tmy, takže jsme měli možnost vyzkoušet i oslnivé xenonové dálkáče. Autíčko jsme uložili k spánku vedle našeho víkendového srubu a vyrazili relaxovat do wellness. Druhý den ho čekala náročná cesta na Lysou horu, teda téměř na Lysou.

Výbava a chytré funkce Outlandera

Pro někoho budou možná následující funkce standardem. Pro nás „fábiáky“ určitě ne všechny, o některých jsem dokonce slyšela poprvé. A to si myslím, že nejsem totální auto lempl 😁.

Mitsubishi volant

Malý velký volant

1) Chytrý kožený volant s tempomatem
Příjemný kožený volant slouží kromě kroužení i k ovládání autorádia a tempomatu. Jak jsem uvedla výše, nejdřív se mi zdál na tak velké auto malý, ale po pár km jsem si na něj zvykla a plně mi vyhovoval. Když to šlo, využívali jsme tempomat, zvlášť v dlouhých vesnicích, kde byl minimální provoz a rovná silnice sváděla k překročení povolené rychlosti :-).

 

2) Systém start-stop

Nebudu tu spekulovat o vlivu funkce start-stop na spotřebu nebo opotřebování motoru a jeho hybných částí. Opět jsem si na tuto funkci musela zvykat. Přeci jen mám vypnutí motoru na křižovatce spojené s nepříjemnou situací, kdy se snažíte rychle nastartovat a ujet, abyste nebrzdili provoz v centru města a nebyli za další blbou blondýnu za volantem🙄.

Takže když mi poprvé na křižovatce auto ztichlo, byla jsem lehce nervózní. Po sešlápnutí spojky motor ale hned naskočil a já mohla nerušeně pokračovat v jízdě. Zajímavé. Jen do té doby, než jsme se v Ostravě dostali do zácpy a mně se vypínal motor na každých deseti ujetých metrech 😁. Ano. Funkce start-stop se dá nějak vypnout. Ale my jsme netušili jak, byla už tma a nechtěli jsme se zdržovat hledáním kouzelného tlačítka. Po pár minutách v autě už to stejně přestanete vnímat 😉.

 

Mitsubishi Outlander 2.2 D-Di

 

3)  Světelný senzor

Kromě toho, že si denní svícení/potkávací světla můžete pustit sami dle libosti, má Outlander chytrou funkci spínání, tzv. světelný senzor. Ta spočívá v tom, že se míra svícení automaticky přizpůsobí denní době, resp. světlu, které je venku. Takže když vyjedete za světla, spustí se vám automaticky denní svícení, a když se během cesty setmí, rozsvítí se vám světlomety s LED technologií. Vyšší řada má dokonce automatická dálková světla. Pecka. Nastartujete a už se nemusíte starat o to, jestli svítíte, jak máte.

 

4) Dešťový senzor

Jakmile začne poprchávat, pršet, nebo dokonce sněžit, automaticky se spustí stěrače. Rychlost stírání se automaticky přizpůsobí dešti, nebo si ji můžete upravit dle vlastní potřeby. Za mě super funkce, zvlášť když jedete v cizím autě 😁, a nechcete zkoumat, co kde mačkat, abyste viděli na cestu.

 

5) Parkovací senzory

Pro někoho jistě super vychytávka, mě ale parkovací senzory trochu znervózňovaly. Jsem zvyklá couvat na zrcátka a to pípání mě vždycky rozhodilo. Naštěstí jsme neměli Outlandera s parkovací kamerou, to bych byla v lese úplně 😁. Věřím, že bych si i na tuto vychytávku za chvíli zvykla.

 

6) Audiosystém s Bluetooth konektivitou

IMG_20181125_134340-01

Jízdu jsme si užívali na sto procent!

Kromě autorádia můžete využít i audiosystém (ve vyšší verzi auta i se 7″ obrazovkou), ke kterému se můžete připojit pomocí USB nebo Bluetooth. Osobně jsme nevyzkoušeli, ale věřím, že šlape jako hodinky.

 

7) Motor

Náš půjčený Outlander měl pod kapotou naftový agregát 2.2 DI-D se 110 kW, manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem 4x4. Spotřeba udávaná firmou Mitsubishi je 5,8 litrů, na silnicích tyto motory spotřebují podle německého SpritMonitoru 7,8 litrů. No. Nám na displeji svítila nejčastěji hodnota kolem 9,5 litrů 😁. Ups. Když ono to tak krásně jezdilo…

 

8) 4x4

Podle toho v jakých podmínkách jedete, můžete volit druh jízdy. Pod loketní opěrkou je kulaté tlačítko s označením 4WD, kterým přepínáte tři režimy – 4WD Eco, 4WD Auto a 4WD Lock. 4WD ECO je nejúspornější režim, který většinou využívá pohon 2WD, ale pokud je to nutné (např. prokluz kol), přenese hnací sílu i na zadní kola. 4WD AUTO = normální režim. Sofistikovaný pohon 4WD pro různé jízdní podmínky, povrchy vozovky a způsoby jízdy. 4WD LOCK je režim pro ostrý způsob jízdy. Vhodný pro nezpevněné cesty, pro případ předejití možného zapadnutí, a při potřebě nejvyšší trakce pro jízdu od nízkých po vysoké rychlosti i na silnici s pevným povrchem při ostrém způsobu jízdy v jakékoliv rychlosti.

Vyzkoušeli jsme si samozřejmě všechny. Nejčastěji jsme ale jeli na Auto a Lock, protože jsme jezdili hlavně po mokrých silnicích o teplotách kolem bodu mrazu.

Mrazivá sobota na Lysé hoře

No. Druhý den jsme se vydali na tu vysněnou Lysou horu. Auto jsme teda nechali pod ní a vyšlápli si jí za pomoci vlastního pohonu. A bylo to boží. Sem tam jsme teda dělali pauzičky, aby si miláček odpočinul (potřeboval by pár běžeckých tréninků 😁). Ale nakonec jsme se úspěšně vyškrábali hustou mlhou, ošleháváni ostrým větrem s deštěm a sněhem až na její vrchol.

na lysou

S miláčkem až na vrchol

 

Driftovací neděle

Nejvíc jsme autíčko potrápili v neděli, když jsme si jeli vyzvednout své zlobišáky k babičce a dědovi. Rychlost už jsme měli vyzkoušenou, ale chtělo to ještě otestovat tu čtyřkolku. A tak jsme kousek od Nových Lublic sjeli na louku a řádně si zadriftovali 😄. Respektive manžel si zadriftoval, já se jen držela zuby nehty všeho, čeho jsem mohla a s hrůzou v očích ječela jak blázen 😄. A u toho se modlila, abychom neskončili v tom rybníku plném žabince 😄. Mazec.  Na to by si člověk rychle zvykl.

Závěrečné shrnutí

IMG_20181125_082455

Spousta místa na kufr, trailové botky a… pizzu 🙂

Co říct závěrem. Outlander nás bavil. Myslím si, že je to ideální autíčko pro rodinu s dětmi, která ráda vyráží na výlety (nejen) do hor. Poskytuje spoustu prostoru ve všech částech – vpředu, na zadních sedadlech i v kufru. Zadní sedadla jdou navíc sklopit tak, že v kufru vznikne ideální prostor na spaní. Pecka! Už žádné mrznutí ve stanu. Prostě sklopíte sedačky a dobrou noc.

Mitsubishi Outlander má spoustu perfektních funkcí a vychytávek, které jistě oceníte. Teď mě napadá, že jsem nezmínila automatické sklopení postranních zrcátek po zamknutí auta. Má odpich (i se třemi vyděšenými kolegy na zadních sedačkách😂), podrží vás v terénu i na mokré silnici. Nejdřív mi přišel obrovský, ale parkování s ním mi nedělalo problém, přeci jen je z něj pěkně vidět.

Děkujeme Kodecar Opava za vstřícné jednání a zapůjčení autíčka na víkend. Vrátili jsme jej v pořádku, s plnou nádrží a slzou v oku zase nazpět.

 Co vy? Vlastníte „čtyřkolku“? Nebo jste na malé sporťáky, které trhají asfalt?