Hradecký půlmaraton 2019 + SOUTĚŽ o 2 startovné!

od | Říj 21, 2019 | Závodím | 20 komentáře(ů)

Ráno to vypadalo, že na Hradecký půlmaraton poletím balónem 😄, když před bytem mamky vyrostl tento gigant 😄. Nakonec odletěl beze mě, tak jsem se musela spokojit se svou zelenou Fabií. Každopádně počasí bylo, jak vidíte, úžasné – sluníčko, žádné horko – značka ideál. Na to, že den před tím totálně propršel… Sportivisio si to umí objednat.

6. 10. 2019 11:15

Parkuji svou Okurku (jak mé autíčko přejmenovali synové 😄) kousek od „lízátek“, kolem kterých jsem odmala jezdívala s rodiči do Hradce na nákupy, a vydávám se pro startovní číslo. Potkávám maratonce, kteří už vyrazili na svou trať. Vracím se k autu, kde dlouhé kraťasy raději měním za dlouhé kalhoty (docela foukalo a vzduch byl poněkud chladnější). Zapomínám banán na střeše auta a vydávám se na start, který je na Malém náměstí.

Půlmaraton Hradec Králové

Na hradeckém náměstí jsem nebyla ani nepamatuji, tak jsem se kochala. Většinu času jsem se teda kochala ve frontě na Toi Toiky 😄. Když jsme z oné „voňavé“ místnůstky vypadla, byl pomalu čas se řadit do koridoru. Věděla jsem, že na pokoření osobáku (1:47) nemám natrénováno, ale i tak jsem postavila kousek za vodiče na 1:45. Začátek zkusím nepřepálit a uvidíme, jak se bude dařit dál. Zpomalit můžu vždycky.

6. 10. 2019 12:30

startStartovní výstřel. Chvíli se nic neděje a pak se dav kolem mě dává do chůze. Když přetínáme startovní čáru, už běžíme. Začátek je v pohodě. Zejména proto, že je z kopce 😄 (až na to vědomí, že stejný kopeček si budu muset těsně před cílem zase pěkně vyběhnout).

Probíháme ulicemi Hradce, kolem fotbalového stadionu s oněmi lízátky, podzimním parkem, potom mezi rodinnými domy a už opouštíme město a běžíme vstříc zbarvující se říjnové přírodě. Na hodinkách se blíží pátý kilometr a v dálce vidím první občerstvovačku. Tradičně ji vynechávám a běžím dál. Dokonce se začínám přibližovat k vodiči na 1:45. Za chvilku jsem těsně za skupinkou běžců kolem něj.

Pak přišel šestý kilometr a já cítím, že na mě jde krize. Tak brzy? říkám si. Nohy tuhnou, tělo jako by stávkovalo, ale co je nejhorší – hlava je zásadně proti běžet dalších cca 16 km. Naštěstí už se dostáváme do městských lesů a trať se začíná lehce svažovat. Snažím se znovu nakopnout a načerpat energii od fanoušků, kteří se sem tam objevují podél trati a fandí. Moc mi to ale nejde. Až do osmého kilometru držím tempo lehce pod 5:00. Škoda, že to devátým kilometrem končí 😄.

6. 10. 2019 13:10

Skupinka běžců s ambicemi na 1:45 se mi pomalinku začíná vzdalovat. S tím jsem ale počítala, takže se nehroutím. Jenom dál bojuji sama se sebou. Na občerstvovačce do sebe cpu ionťák a rozinky. Poznávám, že jsme se napojili na trať Křížové desítky, kterou Sportvisio pořádá na jaře. Trasa se sem tam vlní, do kopce se trápím z kopce o trochu míň.

Začínáme míjet maratonce, kteří si zde krouží své (tuším) tři okruhy – v duchu si děkuju, že jsem se rozhodla změnit původní maratonské startovné za půlmaratonské. Na maratonu bych dnes zdechla.

Mé tempo se teď drží mezi 5:20 – 5:40. Na chvíli mě vzpruží dokonalá skupinka fandů, kteří nejenomže nabízí vlastní občerstvovačku v podobě panáků Jägermeistera (jindy bych si s chutí dala), ale jeden z nich je převlečený za krávu a nabízí sklenku čerstvého mléka 😄. Takové rozptýlení jsem potřebovala.

Slavná hradecká lízátka

6. 10. 2019 13:54

To už jsme na sedmnáctém kilometru, vracíme se zpět do města a já se snažím vymáčknout ze sebe poslední síly. Už už cítím, že se blíží cíl, takže lehce zrychluji, abych mohla znovu trochu zpomalit 😄 (17. km 5:08, 18. km 5:18, 19. km 5:18, 20. km 5:27, 21. km 5:27). Těsně před cílovým kopečkem předbíhám slečnu, které jsem se druhou polovinu trati držela zuby nehty. A je to tady. Ten zpropadený prudký výběh po kostkách směrem k cíli. Na hodinkách vidím, že to pod 1:50 nebude, takže už to úplně nehrotím, ale naštve mě, když mě ona slečna těsně před vrcholem hravě předbíhá. Za dvě vteřiny už je mi to jedno, protože vidím cílovou bránu. KONEČNĚ!

6. 10. 2019 14:21

Cíííííl! Yes! Mám to za sebou! Za čas 1:51 jsem ve finále docela ráda, protože je to můj asi druhý nejrychlejší půlmaraton a na to, jak jsem se trápila (a málo trénovala), to není tak špatné 😊. Na osobáky teď prostě není vhodná doba…

Hradecký půlmaraton zdolán

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Soutěž o 2x startovné na SPORTlife RUN v Brně

A protože Sportivisio rozšiřuje své závody i mimo Východočeský kraj, máte nyní možnost vyhrát jedno ze dvou startovných na zbrusu nový 7km závod SPORTlife RUN, který se uskuteční 9. 11. 2019 v Brně v areálu BVV

Co musíte udělat?

1. Napište mi do komentářů pod tento článek, který ze závodů Sportvisio byste si rádi zaběhli v sezóně 2020 a proč (novou termínovku najdete ZDE).

2. Buďte fanoušky FB stránky MARATONmama a Sportivisio (proběhne kontrola 😉).

Toť vše 😉. Soutěžíme do 3. 11. 2019 do 23:59. Následující den vylosuji dva vítěze, kteří si budou moci pomalu balit na úplně nový závod v netradičním prostředí.